Hírek : Egyre több tejterméket fogyasztunk |
Egyre több tejterméket fogyasztunk
2010.02.06. 13:45

Kismértékben nőtt a nagy forgalmú tejtermékek értékesítése tavaly, miközben értékben 3 százalékkal csökkentek az eladások – derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb felméréséből.
A kiskereskedelmi forgalom sajtból mennyiségben 10, gyümölcsjoghurtból 2, tejfölből pedig 6 százalékkal nőtt 2009-ben, és többet adtak el túróból, vajból, kefirből és natúr joghurtból is.
A gyümölcsjoghurt, a vaj és a túró piaca értékben is bővült, ugyanakkor mind mennyiséget, mind értéket tekintve kevesebbet adtak el hűtött szeletes édességből és hűtött tejdesszertből.
Az élelmiszerek mennyiségi eladásainak átlagosan 2 százalékos csökkenése ellenére a tejtermékek forgalma azért nőtt a piackutató szerint, mert az emberek egy része úgy növelte fogyasztását, hogy az olcsóbb, illetve nagyobb kiszerelésű termékek felé fordult, és kereste a promóciókat.
A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak részben csökkentek 2009. november–decemberben az előző évi hasonló periódushoz képest. Például a trappistát is magába foglaló félkemény sajtok 3 százalékkal lettek olcsóbbak, a gyümölcsjoghurt 2, a tejföl 7, a Túró Rudi 10, a túró 9, a vaj pedig 3 százalékkal.
A legnagyobb kategória, a sajt 70 milliárd forintot meghaladó forgalma értékben 5 százalékkal csökkent 2009-ben a megelőző évhez képest. Mennyiségben viszont 10 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen, így a piac mérete túllépett az 50 ezer tonnán. A sajt teljes bolti eladásából tavaly 60 százalék jutott a trappista sajtra, ami több mint 30 ezer tonnát jelent.
http://www.mno.hu/portal/693286
|